Fildişi Sahili İş İnsanları Heyeti Hk.

Sayın Üyemiz,

Türkiye İhracatçılar Meclisi Genel Sekreterliğinden alınan bir yazıda; Türkiye İhracatçılar Meclisi organizasyonu ile 24-26 Ocak 2018 tarihleri arasında Fildişi Sahili Cumhuriyeti’ne yönelik bir iş insanları heyeti düzenleneceği bildirilmekte olup, Abidjan şehrini kapsayacak söz konusu organizasyonda iş gezilerinin yanı sıra her iki ülke girişimcilerini buluşturan nitelikli iş görüşmeleri gerçekleştirilmesinin öngörüldüğü belirtilmektedir.

Yazıda devamla, pazar payımızın artırılması ve her iki ülkeye yönelik yeni iş ve yatırım imkânlarının oluşturulması amacıyla düzenlenecek bahse konu heyete İnşaat Malzemeleri, Mobilyalar ve Yatak Takımları, Prefabrik Yapılar, Plastik, Aydınlatma Cihazları, Mineral Yağlar ve Müstahsalları, Makine ve Aksamları, Elektrikli Makineler ve Ekipmanları, Demir-Çelik ve Demir veya Çelikten Eşya, Tekstil, Hazır Giyim ve Gıda sektörleri başta olmak üzere, uluslararası standartlara uygun ürünler imal ve ihraç eden firmalarımız ile İnşaat, Gıda İşleme, Plastik Sanayi, Sağlık ve Diğer Üretim Alanları başta olmak üzere Fildişi Sahili’ne yatırım yapmayı düşünen firmaların katılımlarında fayda görüldüğü ifade edilmektedir.

Bu çerçevede, azami 25 katılımcıdan oluşacak söz konusu heyete katılmak isteyen Yönetim Kurulu Üyelerimizin https://goo.gl/ukhHV5 adresindeki başvuru formunu eksiksiz doldurarak, en geç 5 Ocak 2018 Cuma günü mesai bitimine kadar başvuruda bulunmaları ve organizasyon kapsamındaki uçak biletleri, vize, konaklama, toplantı ve transfer ile ilgili giderlerinin karşılanmasını teminen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Vakıfbank Şirinevler Şubesi (Şube kodu: 282), (Iban No: TR93 0001 5001 5804 8000 9634 35), Euro hesabına 1.100 Euro (katılımcının İptal etmesi durumunda iadesiz) ödeme yapmaları gerektiği belirtilmektedir.

NOT: Resmi pasaportlar (Diplomatik, Hizmet ve Hususi), ilk giriş tarihinden itibaren her altı (6) ay içerisinde doksan (90) günü aşmamak kaydıyla vizeden muaftır. Umuma mahsus pasaport hamilleri ise vizeye tabidir.

Ayrıntılı Bilgi:

Kemal Batuhan YAZICI

Tel: 0212 454 00 90 e-posta: kemalbatuhanyazici@tim.org.tr

Beste COŞKUNER

Tel: 0212 454 00 96 e-posta: bestecoskuner@tim.org.tr

Seafood Expo North America 2018 Fuarı Hakkında

Boston/ABD’de 11-13 Mart 2018 tarihleri arasında düzenlenecek olan Seafood Expo North America – Kuzey Amerika Su Ürünleri 2018 Fuarı’nın Türkiye milli katılım organizasyonu İstanbul İhracatçı Birliği Genel Sekreterliğince üçüncü kez organize edilecektir.

Amerika kıtasında gerçekleştirilen en önemli su ürünleri fuarı olan Seafood Expo North America (SENA), 2017 yılında 1.342 katılımcı ve 22.664 ziyaretçiyi ağırlayarak sektör için önemini bir kez daha kanıtlamıştır.

Seafood Expo North America 2018, uzun dönemli müşteri ilişkilerinin ve hatta ortaklıkların kurulması ve sektörle ilgili en son gelişmelerin ve potansiyel rakiplerin takip edilebilmesi açısından fırsat niteliği taşımaktadır.

Çok çeşitli deniz ürünlerinin sergilendiği bahse konu fuar ile ilgili detaylı sirküler, başvuru formu ve sözleşme ek’te yer almaktadır. Fuara katılmayı planlayan üyelerinizin, ek’teki başvuru formunu ve fuar sözleşmesini doldurarak, 22 Aralık 2018 Cuma günü mesai saatleri bitimine kadar Genel Sekreterliğimizin 0 212 454 05 01–02 numaralarına fakslamaları veya suurunleri@iib.org.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.

Bilgilerinize sunulur.

Bilgi için irtibat:

Su Ürünleri Sektör Şubesi

Celal Özcan

Tel: 0212 454 05 88

Faks: 0212 454 05 01 – 02

E-Mail: suurunleri@iib.org.tr

SENA 2018 Fuar Sirküleri Başvuru Formu

SENA 2018 Fuar Katılım Sözleşmesi

Afganistan Yeni Vize Uygulaması Hk.

Sayın Üyemiz,

Afganistan Ticaret ve Sanayi Odası ( ACCI) tarafından Kabil Ticaret Müşavirliğine iletilen e-postaya atfen, Afganistan’a gelecek iş insanları ve yatırımcılar için, Kabil Hamid Karzai Uluslararası Havalimanı’nda, kapıda vize uygulamasına geçildiği belirtilmektedir.

Bu itibarla, Afganistan’a seyahat edecek iş insanı ve yatırımcılar hakkında Kabil’e geleceği hafta ACCI’ye (Mr. Omid Ghafoorzai, +93 (0) 75 202 58 54, ftip@acci.org.af) bilgi verilmesi talep edilmekte olup, kapıda vize için gerekli diğer adımlar aşağıda yer almaktadır;

  • Son 6 ayda alınmış noter onaylı ticaret sicili
  • Noter onaylı, minimum 100.000 ABD Doları bulunan banka hesap durumu
  • Geçerli bir fotoğrafın bulunduğu doldurulmuş vize başvuru formu
  • Firmanın geçerli adresini belirten geçerli bir ticari doküman
  • Vize başvuru ücretinin ödenmiş olması
  • Firmanın orijinal mektubu
  • Sabıka Kaydı

Detaylı bilgi ayrıca http://www.econsulate.gov.af/en/visa/visa-services-of-the-islamicrepublic-of-afghanistan.html adresinde yer almaktadır.

Katar Ziyareti Hk

Sayın Üyemiz,

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinden aldığımız yazıda ; 15-17 Ocak 2018 tarihlerinde Katar’a bir ziyaret programı gerçekleştiri1eceği, program kapsamında, Türk-Katar İş Forumu, altyapı, elektrikli cihazlar, sanayi plastik ürünleri, gıda ve tarım, lojistik, inşaat, bilgi teknolojileri (güvenlik sistemleri), makine ve teçhizat, cam ve züccaciye, tarım makineleri, bebek -yetişkin bezi, enerji hizmetleri, ilaç ve tıbbi cihazlar başta olmak üzere çeşitli sektörlerde Türk ve Katar firmaları arasında iş görüşmeleri ile Katar’da tesis ziyaretleri düzenleneceği ifade edilmektedir.

 Ziyarete katılmak isteyenlerin http:/katar.tobb.org.tr  linkine tıklayarak açılan başvuru formunu doldurmaları, yüksek çözünürlüklü ve “jpeg” formatında bir fotoğraf, pasaportun renkli kısmı ve avans bedelinin ödendiğini gösteren dekontun da katar@tobb.org.tr adresine en geç 1O Ocak 2018 tarihine kadar iletmeleri gerekmektedir.

Üyelerimize duyurur.

Brezilya & Şili Ticaret Heyeti Hk.

Sayın Üyemiz,

Ekonomi Bakanlığı koordinasyonu ve TİM organizasyonunda 11-16 Mart 2018 tarihleri arasında Brezilya’nın Sao Paulo şehri ile Şili’nin başkenti Santiago‘ya bir Ticaret Heyeti gerçekleştirilecektir.

İhracatçılarımıza yönelik Brezilya ve Şili’de yeni iş ve yatırım imkânlarının oluşturulması ve pazar payımızın arttırılması için düzenlenecek söz konusu heyete özellikle; Otomotiv (Motorlu taşıtlar, Otomotiv yedek parçaları), Petrol ve Petrokimya Ürünleri, İnşaat Malzemeleri, Mermer, Medikal, Kozmetik, Kimyevi Maddeler ve Mamulleri (İlaçlar, Haşarat ilaçları), Elektrik & Elektronik (Tıpta, cerrahide, dişçilikte ve veterinerlikte kullanılan alet ve cihazlar, Elektrik & elektronik cihazlar), Plastik, Mobilya, Hazır Giyim ve Tekstil, Dizi ve Film Sektörü, Makine ve Aksamları (Baskı ve kopyalama makineleri) ve sektörlerinde faaliyet gösteren, uluslararası standartlara uygun ürünleri imal ve/veya ihraç eden ya da ilgili sektörlerde yatırım yapmayı düşünen firmaların katılımlarında fayda görülmektedir.

Bu çerçevede, heyete katılmak isteyen firmaların https://goo.gl/FYWC7z  adresindeki başvuru formunu eksiksiz doldurarak, en geç 30 Ocak 2018 Salı günü mesai bitimine kadar başvuruda bulunmaları; organizasyon kapsamındaki ekonomi sınıfı uçak bileti, konaklama ve organizasyon giderleri karşılanacak firmalarımızın, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Vakıfbank Şirinevler Şb. (IBAN No: TR63 0001 5001 5804 8000 9986 04), Swift Kodu: TVBATR2A USD hesabına 2.750.-USD (katılımcının iptal etmesi durumunda iadesiz) ödeme yapmaları gerekmektedir.

Ödeme dekontlarının nebilemercan@tim.org.tr e-posta adresine firma bilgileri ve katılımcı ismi ile gönderilmesi ve sorular için 0312 472 05 60 numaralı telefondan Nebile Mercan ile iletişime geçilmesi rica olunur.

Nitelikli bir heyet programının gerçekleşmesi ve beklentilerin karşılanması için eksiksiz doldurulan başvuru formları ile ödemelerin son başvuru gününden önce yapılması büyük önem arz etmektedir.

Ayrıntılı Bilgi: 

Nebile Mercan                        : nebilemercan@tim.org.tr   0312 472 05 60

Abdullah Keskin                    : abdullahkeskin@tim.org.tr 0212 454 04 87

Brezilya & Şili (Sao Paulo & Santiago) Ticaret Heyeti Taslak Programı

(11-16 Mart 2018)

11 Mart 2018 Pazar / TÜRKİYE

08:30                           İstanbul Atatürk Havalimanı’nda Buluşma

 

11 Mart 2018 Pazar / BREZİLYA

10:35 – 18:15             THY ile İstanbul – Sao Paulo Direkt Uçuşu (Yerel saat farkı -5 sa.)

TK 15 IST –  GRU            

20:30                          Otel’e Varış ve Check-in

 

12 Mart 2018 Pazartesi / BREZİLYA

09:30 – 10:00             Forum İçin Kayıt

10:00 – 11:00             Türkiye-Brezilya İş Forumu

11:00 – 13:00             İkili İş Görüşmeleri 1. Kısım

13:00 – 14:00             Öğle Yemeği

14:00 – 16:00             İkili İş Görüşmeleri 2. Kısım

18:30                              Akşam Yemeği için Hareket

19:00 – 21:00             Akşam Yemeği

 

13 Mart 2018 Salı / BREZİLYA

09:00                          Otel’den Hareket

09:30 – 13:30             Şehir Turu/Serbest Zaman

13:30                          Havalimanı’na Hareket

15:50 – 20:05             Latam Airlines Havayolları ile Sao Paulo-Santiago Uçuşu

LA751 GRU-SCL (Star Alliance)

21:30                          Otel’e Varış ve Check-in

 

14 Mart 2018 Çarşamba / ŞİLİ

09:30 – 10:00            Forum İçin Kayıt

10:00 – 11:00             Türkiye-Şili İş Forumu

11:00 – 13:00              İkili İş Görüşmeleri 1. Kısım

13:00 – 14:00             Öğle Yemesği

14:00 – 16:00             İkili İş Görüşmeleri 2. Kısım

18:30                               Akşam Yemeği için Hareket

19:00 – 21:00             Akşam Yemeği

 

15 Mart 2018 Perşembe / ŞİLİ

08:30                          Check-out ve Otelden Hareket

09:00 – 15:30          Şehir Turu/Serbest Zaman

16:30                             Havalimanı’na Hareket

19:35 – 23:30           Latam Airlines Havayolları ile Santiago-Sao Paulo Uçuşu

JJ8069 SCL-GRU (Star Alliance)

 

16 Mart 2018 Cuma / BREZİLYA

03:50 – 22:10             THY ile Sao Paulo-İstanbul Direkt Uçuşu (Yerel saat farkı +5 sa.)

TK 16 GRU –  IST           

 

16 Mart 2018 Cuma / TÜRKİYE

22:10                          İstanbul’a Varış

Not:    Katılımcılarımızın uçak check-in işlemlerini bireysel olarak gerçekleştirmeleri gerekmektedir.